دلایل افت فشار آب در پکیج دیواری

افت فشار آب در پکیج دیواری و آب گرم در ساختمان های چند طبقه بیشتر به چشم می خورد و به یک معضل تبدیل شده است. برای رفع این مشکل می بایست در ابتدا دلایل افت فشار آب پکیج دیواری را دانست و نسبت به برطرف کردن آن اقدام کرد. در این مقاله دلایل مختلف افت فشار آب پکیج دیواری و افت فشار آب گرم را بررسی خواهیم کرد.

دلایل افت فشار آب در پکیج دیواری

در صورتی که فشار آب خروجی از پکیج دیواری از حد عادی پایین تر باشد، در ابتدا می بایست پکیج دیواری را مورد بررسی قرار داد. برای بررسی پکیج دیواری می بایست مراحل زیر طی شود.

بررسی مبدل پکیج دیواری

در صورتی که فشار آب گرم در واحد ساختمانی کم تر از حد مورد نیاز است می بایست مبدل پکیج دیواری را بررسی کرد. در این حالت موقعی که شیر آب سرد باز می شود، آب با فشار مناسبی خارج شده، اما خروج آب گرم با فشار نه چندان زیاد خارج می شود. لوله هایی که در پکیج دیواری تعبیه شده، به دلیل جرم و املاح موجود در آب، دچار گرفتگی می شود و در هنگام عبور آب از این لوله ها، آب به صورت کامل گرم نمی شود و در نتیجه آب گرم خروجی از فشار مناسبی بهره مند نخواهد بود.

این مسئله را می توان اصلی ترین دلیل خروج آب ولرم از شیر دانست و در صورتی که رسوب داخل لوله ها پاک شود، آب گرم تولیدی به دمای مورد نظر خواهد رسید. بنابراین برای برطرف کردن این مشکل می بایست نسبت به تعمیر پکیج دیواری اقدام کرد.

دلایل افت فشار آب در پکیج دیواری

دلایل افت فشار آب در پکیج دیواری

رسوبات فیلتر پکیج دیواری

فیلتر پکیج، به منظور جلوگیری از ورود املاح و رسوبات موجود در آب به داخل پکیج دیواری تعبیه می شود و می بایست در صورت گرفتگی و خرابی، آنرا تعویض و یا تمیز کرد. در صورتی که این فیلتر دچار گرفتگی شود، حجم آب عبوری از آن افت می یابد و به طبع، میزان آب خروجی نیز افت خواهد یافت.


مجموعه تاسیسات 22 با بهره مندی از کادری مجرب، آماده انجام تمامی امور نصب و تعمیر پکیج در غرب تهران می باشد


دلایل افت فشار آب در ساختمان

افت فشار آب ساختمان دلایل مختلفی می تواند داشته باشد که به آنها اشاره خواهیم کرد. برخی از این دلایل عبارت اند از:

تقاضای آب بیش از اندازه

وجود چندین انشعاب و لوله کشی و رعایت نشدن اصول آن می تواند باعث افت فشار آب شود. استفاده بیش از اندازه آب در ساعات پر مصرف باعث می شود تا حجم آب قابل دسترسی در لوله های مختلف تقسیم شود و به همین دلیل مقدار آبی که به واحدهای بالایی آپارتمان می رسد کم تر از حد مورد نیاز باشد. برای حل این مشکل می بایست مراحل لوله کشی ساختمان طبق اصول و با رعایت قوانین و توسط یک مجموعه ماهر و با تجربه انجام شود.

گرفتگی لوله ها و علمک شیر

با عبور مداوم آب از لوله ها و وجود املاح مختلف درون آب، لوله ها طی گذر زمان فرسوده می شوند و دچار زنگ زدگی و گرفتگی می شوند که این عامل می تواند یکی دیگر از دلایل فشار کم آب باشد. لوله هایی که به منظور اتصال و خروج از پکیج دیواری تعبیه می شوند نیز از همین رویه پیروی می کنند و در صورت گرفتگی باعث می شوند تا با افت فشار آب پکیج های دیواری مواجه شویم.

افت فشار آب

افت فشار آب

علمک شیرهای تعبیه شده در واحدهای ساختمانی هم به همین صورت است. باز و بسته شدن مداوم شیرها و گرفتگی لوله های هدایت کننده آب، سرشیر حمام، سرویس بهداشتی و … می تواند در افت فشار آب موثر باشد. به عنوان مثال به تعویض شلنگ موجود در دستشویی و استفاده از یک سرشلنگ جدید و یا تعویض سردوش حمام، فشار آب را تا حدود زیادی افزایش داد. در نتیجه نصب شیرآلات مرغوب و تعویض به موقع صافی ها و جلوگیری از گرفتگی شیرها می تواند امکان بروز این مشکل را به صفر برساند.


مجموعه تاسیسات 22 آماده انجام تمامی خدمات مربوط به نصب شیرآلات در غرب تهران می باشد.


خرابی شیر فشارشکن آب

برای آنکه آبی که راهی واحدهای ساختمانی می شود دارای فشار معمولی باشد و باعث خرابی و ترکیدگی لوله ها و… نشود از شیر فشار شکن آب استفاده می شود. این شیر باعث می شود تا فشار آب در شرایط عادی قرار بگیرد و در صورت خرابی ممکن است باعث افت و یا افزایش ناگهانی فشار آب شود. در نتیجه یکی دیگر از مواردی که باید در خصوص رفع افت فشار آب مورد بررسی قرار بگیرد، بررسی شیر فشارشکن آب است.

نشتی آب 

یکی دیگر از دلایل افت فشار آب پکیج دیواری، می تواند وجود نشتی باشد. استفاده از لوله های آب نامرغوب، خرابی لوله ها، زنگ زدگی لوله ها و … می تواند باعث سوراخ شدن لوله ها شده و نشتی آب صورت بگیرد. این مورد نه تنها باعث کاهش فشار آب می شود، بلکه در صورتی که لوله کشی توکار انجام شده باشد، باعث خرابی دیوارها و بلند شدن رنگ دیوارها شود که در صورتی که به آن رسیدگی نشود می تواند باعث خرابی دیوارها و یا سقف خانه شود. در صورت باد کردن و بلند شدن رنگ دیوار، ترک و … یکی از دلایل ممکن است نشتی لوله ها باشد.

در این متن سعی شد اصلی ترین دلایل فشار کم آب گرم خروجی از آب گرمکن مورد بررسی قرار بگیرد. به منظور تشخیص سریع و دقیق این مسئله می بایست از یک کارشناس مجرب کمک گرفت تا متحمل هزینه اضافه نشوید. در صورتی که افت فشار آب پکیج دیواری، برای مدت طولانی باقی مانده باشد می بایست نسبت به برطرف کردن مشکل سریعا اقدام کرد. مجموعه تاسیسات 22 آماده ارائه خدمات لوله کشی در غرب تهران، به بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت ممکن می باشد.